Facebook! Jak na propagaci firmy
Pro někoho strašák, pro někoho denní chleba.
Nevím jak vy, ale já ho používám místo televizních novin. Člověk se tam dozví spoustu informací z oblastí, které sleduje nebo ho zajímají.
Využívá se mimo to hodně i v propagaci produktů a služeb firem z našeho okolí. A právě to je pro nás zajímavé. Z facebooku můžeme jako podnikatel mít za málo peněz hodně muziky, a přitom zasáhne obrovské množství lidí. V dnešní době je kolikrát vidět aktivita více na stránkách facebooku než přímo na webu. Navíc je to mnohem snadnější a pohodlnější. Vyfotíte, okomentujete, postnete a je hotovo. Lidé mohou dát like a sdílet mezi sebou a tím se vaše myšlenka dostává dál a dál. Je to hezky provázané. Web nás omezuje už jen tím, že jsme závislí na návštěvnících. Tak máme reklamu „zdarma“ stojí to jen čas a nápad. Pak je i varianta, že můžeme příspěvek propagovat platbou a poslat ho ještě dál mezi lidi.
Jaké jsou základní tipy pro dobrou propagaci?
Platí tu v jednoduchosti je síla… Velká síla.
- Nepotřebujete být profík fotograf, jen najděte zajímavý úhel pro fotku. Chce to jednoduchý obrázek. Pokud obsahuje důležitý text, tak by měl být dobře čitelný. Nemusíte vymýšlet žádné složitosti. Prostě jen vyfoťte zajímavý detail rozpracovaného výrobku nebo jak to ve vaší firmě vypadá případně zaměstnance při práci.
- Okomentujte obrázek. Zase jednoduše a výstižně.
Propagační text se snažte napsat jen na jedno téma a krátce. Neměl by být delší než 90 znaků. Dlouhé texty málokdo čte.
Facebook má k dispozici jednoduché reporty. Podle nich zjistíte, jak si přidávané příspěvky vedou – kolik lidí se na ně dívalo, jaký mají ohlas a jaký dosah mají mezi lidmi.
Když se na propagaci příspěvků podíváme z blízka, tak dost záleží na tom, co chcete vy. Jak vám má facebook sloužit.
Začátečník z pravidla bude chtít co nejvíce fanoušků. Každý fanoušek se počítá. Člověk, co už se chvíli pohybuje v tomto řečišti, se soustředí dál a ti nejzkušenější budou chtít lepší a lepší dosah příspěvků.
Základ však je mít fanoušky. Pro vaše stránky to bude klíčová věc, minimálně 100 až 200 fanoušků. Pak bude i potřebná důvěryhodnost stránek a dostává smysl i placená reklama. Tam se dá řídit i rozpětí lidí, kteří pro vás budou perspektivní a které potřebujete oslovit. Podle různých aspektů – věku, lokality nebo i zájmů.
A pokud Vás zaujal tento článek a chcete se dozvědět více, můžete se přihlásit na školení, které pořádáme 12.4.2018 na téma Jak nastartovat facebook reklamu na firemní stránce s velice dobrými lektory, praktiky panem Vernerem a panem Korábem.
Za Váš tým AldEkon
Romana Veselá
manažerka vzdělávání