Inventarizace majetku
Znalost tohoto tématu odhalí nedostatky v organizaci a řízení dané účetní jednotky, neboť pomůže managementu najít cesty, jak se vyvarovat chybnému rozhodování při řízení skladového hospodářství, aby nedocházelo k neoprávněným výdajům a škodám ve skladovém hospodářství.
Určen:
- jednatelům, pracovníkům ve vedoucích funkcích obchodního úseku, pracovníkům ve skladovém hospodářství i účetním, a to jak v podnikatelské sféře, tak i v nepodnikatelské sféře
Cíl školení:
Seminář se nejprve zaměří na legislativu, která uvádí povinnost účetní jednotce inventarizovat skutečný stav veškerého majetku a závazků. Seznámíte se s postupem účetní jednotky při přípravě inventur, tj. vydáním vnitropodnikového předpisu k provedení inventur, s povinností účetní jednotky jmenovat inventarizační komisi, příp. hlavní inventarizační komisi a dílčí inventarizační komise. Budeme se zabývat vlastním průběhem inventur v účetní jednotce, tj. jak probíhá inventura na skladech, co všechno podléhá inventarizaci a jak je třeba pracovat s výsledky inventur. Seznámíte se s výsledky prací inventarizační komise, např. jak sestavit inventurní zprávu, s návrhy inventarizační komise na vypořádání manka, škod a přebytků, které byly zjištěny při inventarizaci majetku a závazků. Také s návrhy inventarizační komise jak naložit s nepotřebným majetkem – prodej a likvidace popř. s návrhy na odpis poškozeného majetku. Upozorníme, kdy je třeba odvést DPH u mank a škod.
Obsah:
- Platná legislativa vztahující se k inventarizaci – Povinnosti účetní jednotky: sestavení vnitřní směrnice a inventarizačních komisí
- Vlastní průběh fyzické inventury na skladech – Příklady zjišťování skutečných stavů nalezeného materiálu a zboží – Zabezpečení prostor pro provedení inventur
- Dokladové inventury majetku a závazků
- Sestavení inventurní zprávy a návrhy na vypořádání manka, škod a přebytků
- Závěrečná diskuse: odpovědi na Vaše dotazy
V ceně je zahrnut oběd i občerstvení.
Pokud jste firma s povinností zaměstnávat osoby se zdravotním postižením, vystavíme vám při odebrání našich služeb potvrzení o náhradním plnění, čímž si můžete naše služby zlevnit až o téměř 63 000 Kč za rok.
Objednávka školení
Není třeba volit termín, kurz je dlouhodobý.
Je nám líto, ale není dostupný žádný termín.

Školit vás budou

Ing. Lukášová Miriam
Absolvovala výrobně ekonomickou fakultu na VŠE v Praze a dále Institut certifikace účetních. Od roku 2004 je soudním znalcem v oboru ekonomika, účetní evidence. Od roku 1990 se ve své účetní a znalecké kanceláři věnuje zpracování účetnictví OSVČ, právnických osob jak podnikatelských, tak neziskových (spolků). Mezi jejich klienty patří živnostníci, právnické osoby, spolky, státní instituce a občané. Kromě toho se zabývá i znaleckou a publikační činností.