KDYŽ CUKR A BIČ NESTAČÍ: JAK HODNOTIT SVÉ ZAMĚSTNANCE
Myslíte si to... ale neřeknete to.
Jste rád, že to zvládli. Ale to byl měli, že...
Všiml jste si, že to zbabrali, ale nechcete je popudit...
Je to chyba.
Když totiž lidem na jejich práci nic neřekneme, časem otupí:
Proč by se měli snažit, když je to všem jedno?
Když je budeme opakovaně jen kritizovat, naštvou se... a taky odejdou.
A když je budeme naopak jen chválit, stoupne jim to do hlavy... a odejdou.
Každým hodnocením, kritikou a pochvalou totiž můžeme jejich chování změnit:
Kritikou chceme dosáhnout, aby už nedělali stejné chyby.
Pochvalou se snažíme ukázat, co mají naopak udělat i příště.
A jejich práci hodnotíme proto, že po tom sami touží (i když to nepřiznají).
Nemusíme ale na nikoho křičet.
Nemusíme ani nikomu falešně mazat med kolem pusy.
A už vůbec nemusíme podlézat firemním hvězdám a třást se strachem, aby náhodou neodešli jinam.
Pro koho je určen:
Tento seminář je určen manažerům, ředitelům a vedoucím pracovníkům, kteří chtějí, aby jejich
pracovníci byli ve své práci spokojeni a současně odváděli maximální výkon. Na semináři se dozvíte,
co musíte udělat proto, aby vaši lidé pochopili vaše očekávání a dozvíte se, jak je hodnocením,
pochvalami a někdy i kritikou k tomuto cíli dovést.
Obsah:
Proč, kdy a jak vaše pracovníky hodnotit, chválit a kárat
Proč vaše pracovníky vůbec "hodnotit"
Proč vaši lidé skrytě doufají, že jim řeknete názor na jejich práci a co se stane, když to
neuděláte
Jak velkou chybu dělá ten, kdo neustále jen rozdává úkoly a připomíná nedodělanou práci
Které z vašich lidí bude nejvíce motivovat pochvala, které kritika a jak to poznat
Jak správně vyhodnocovat pracovní výkon vašich lidí a kdy a jak jim vaše názory sdělit
Co je hodnocení formou 360° zpětné vazby a kdy jej použít
Jak zvládnout vlastní hodnotící pohovor
Proč mají vaši lidé z "pohovoru" strach a jak jej překonat
Co od vás pracovníci během pohovoru očekávají
Jak od pracovníků zjistit jejich skutečné a upřímné názory
Proč a jak si před hodnocením stanovit cíle
Co vám hodnocení přinese a co od něj naopak nečekat
Jak se při hodnocení vyvarovat častých chyb
Na jaké časté chyby si dávat pozor
Co dělat, když pracovník nesouhlasí s vaším hodnocením
Jak zůstat objektivním u pracovníků, se kterými si osobně nerozumíte
Na co si dát pozor, když je hodnocený pracovník současně váš přítel
Jak objektivně hodnotit pracovníky, které považujete za hvězdy vašeho týmu
Jak reagovat, když pracovník "vytáhne" během pohovoru osobní a citlivá témata
Proč a kdy chválit dobré pracovní výkony
Jak nejlépe posilovat pracovní postupy, se kterými jste spokojeni
Jak vyjádřit svou pochvalu, i když se u toho cítíte nesvůj
Na co zaměřit pochvalu a čemu se naopak vyhnout
Na které zásady si při chválení dávat pozor
Jak reagovat, když vidíte, že pracovník neumí pochvalu přijmout
Jak a kdy kárat za nesplněné úkoly
Kdy kárat a trestat za nesplnění úkolů a proč
Jak se při kritizování vyvarovat nejčastější chybě
Jak zabránit tomu, aby vaše kritika nepřiměřeně zasáhla citlivé pracovníky
Jak uklidnit pracovníka, kterého se dotkla vaše kritika příliš osobně
Co dělat, když si pracovník z vašeho pokárání nic nedělá
Jak zabránit tomu, aby vás potrestaní pracovníci pomlouvali
Kdy můžete správně zvolenou kritikou motivovat pracovníky k vyššímu úsilí
V ceně je zahrnut oběd i občerstvení.
Pokud jste firma s povinností zaměstnávat osoby se zdravotním postižením , vystavíme vám při odebrání našich služeb potvrzení o náhradním plnění, čímž si můžete naše služby zlevnit až o téměř 63 000 Kč za rok.
Objednávka školení
Není třeba volit termín, kurz je dlouhodobý.
Je nám líto, ale není dostupný žádný termín.
Školit vás budou
Mgr. Stuchlík Robert
Mgr. Robert Stuchlík - psychoterapeut, kouč od roku 1998. Řádný člen České asociace pro psychoterapii. Doporučený terapeut VZP. Věnuje se tématům motivace, konfliktů v týmu, firemní vize, komunikace, prevence vyhoření a psychosomatiky. Autor populárně naučných knih Tým snů (Grada 2008), Akta X, Jóga-která je ta pravá. Víc na www.e-psychoterapie.cz Koučink Praha, nebo on-line