Zákoník práce

Zákoník práce

 

 

Kurz je zaměřen na základní seznámení s vybranými
pracovněprávními problémy.
Jeho cílem je poskytnout posluchačům přehled ve vybrané problematice nejen z pohledu teorie, ale rovněž tak z pohledu praxe.
Primárně je kurz zaměřen na posluchače z řad personalistů ze mzdové sféry, velmi vhodný je pro začínající personalisty.

Objednávka školení

Není třeba volit termín, kurz je dlouhodobý.

Je nám líto, ale není dostupný žádný termín.

Čím se na semináři budeme zabývat?

I. blok

Základní právní předpisy. Aktuality.

Osobní údaje v pracovněprávních vztazích včetně základního seznámení s GDPR (práce s osobními údaji; jaké údaje zaměstnavatelé smějí/nesmějí požadovat; časté problémy v praxi), osobní spis zaměstnance.

Pracovněprávní vztahy. Základní vymezení. Základní informace týkající se dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti.

II. blok

Pracovní poměr.

Pracovní smlouva a informování o obsahu pracovního poměru.

Podstatné a možné náležitosti pracovní smlouvy.

Druh práce a pracovní náplň.

Co lze doporučit učinit součástí pracovní smlouvy a co nikoliv.

Vybraná témata spojená s pracovní smlouvou:

nejčastější problémy/chyby při uzavírání pracovní smlouvy,
forma pracovní smlouvy,
doba určitá/doba neurčitá (včetně pracovních poměrů zaměstnanců „záskoků“),
zkušební doba – jak správně sjednat a časté problémy v praxi,
odměňování zaměstnance (minimální, zaručená mzda, rozdíl mezi mzdou a platem,
výplata mzdy, sjednání/stanovení mzdy) apod.


III. blok

Dovolená.
Druhy dovolené, jak čerpat, základní chyby v praxi.
Lze dovolenou převádět?

Zánik pracovního poměru
(dohoda, výpověď a výpovědní důvody uvedené v ust. § 52 zákoníku práce, okamžité zrušení pracovního poměru, zrušení pracovního poměru ve zkušební době, uplynutí doby) a základní problémy vznikající v praxi.

Formulace „důtek“.
Jak postupovat, když zaměstnanec odmítne převzít výpověď/okamžité zrušení pracovního poměru.
Pracovní posudek.
Potvrzení o zaměstnání.


Rozdělení do bloků je orientační.

 

 

 

On-line školení realizujeme prostřednictvím MS TEAMS. Nejpozději den před konáním školení vám zašleme odkaz, prostřednictvím kterého se připojíte k webináři.

Pro účastníky máme vždy připraven studijní materiál zpracovaný od lektora. V případě on-line školení zasíláme tyto studijní materiály v elektronické podobě, pokud je školení prezenční, připravíme podklady přímo na školení v papírové podobě.

Během školení můžete konzultovat vlastní případy, které potřebujete vyřešit, a to buď zasláním dotazu předem při zadávání objednávky nebo se můžete ptát lektora přímo v rámci školení.

Pokud jste firma s povinností zaměstnávat osoby se zdravotním postižením, můžete u naší firmy čerpat na tuto službu náhradní plnění. Odebíráním služeb od naší firmy můžete ročně ušetřit víc než 86 000 Kč za každého zdravotně znevýhodněného člověka, kterého se vám  nepodařilo zaměstnat. 

V případě potřeby nás kontaktujte

Úroveň kurzu 2 – Střední

Školit vás budou

Mgr. Gottwaldová Klára, MBA

Mgr. Gottwaldová Klára, MBA

Klára Gottwaldová působila jako advokátka se zaměřením na pracovní právo, nyní působí jako korporátní právnička a lektorka se zaměřením na zákoník práce. Přednáškové činnosti se věnuje od roku 2012, ať už v rámci otevřených seminářů pro veřejnost či v rámci zakázkových seminářů vytvořených zákazníkům přímo na míru. Je šéfredaktorkou časopisu pro personalisty a mzdové účetní Ad rem a členkou Rady expertů Unie personalistů, z.s. Je rovněž autorkou odborných článků v tištěných časopisech i on-line poradnách